افتتاح فاز 2 طرح افزایش ظرفیت تولید شرکت دانش بنیان سرچشمه هامون از زیر مجموعه های نماد فافق

فافق همچنان بر مدار سود آوری
صدور مجوز افزایش سرمایه جذاب49 درصدی در فافق

مدیر هلدینگ صنایع مس افق کرمان در مراسم  آغاز بهره برداری از افزایش ظرفیت تولید شرکت هامون اظهار داشت: شرکت دانش بنیان سرچشمه هامون توانسته است ظرفیت تولید سدیم سولفید مایع خود را از 36000 تن به 54000 تن افزایش دهد. این افزایش 50 درصدی در ظرفیت تولید، نشان‌دهنده‌ی تعهد و تلاش بی‌وقفه‌ مدیران و پرسنل خدوم آن شرکت در جهت ارتقاء کیفیت و پاسخگویی به نیازهای رو به رشد بازار است.

عباس پورافغان، در این باره گفت: “این دستاورد بزرگ نتیجه برنامه‌ریزی دقیق و تلاش‌های بی‌وقفه‌ تمامی اعضای شرکت می باشد و علیرغم این موضوع. این شرکت، در سال 1402 توانست سدیم سولفید مایع تولیدی خود را بعنوان محصولی دانش بنیان به ثبت رساند و با افزایش ظرفیت تولید،  قادر خواهد بود به صورت بهینه‌تری به نیازهای شرکت ملی صنایع مس ایران با توجه به طرح های توسعه ای و بهره برداری از فازهای 3 و 4 تغلیظ شرکت پاسخ دهد و سهم بیشتری از بازار را به دست آورد.”

وی با اشاره به رشد 43 درصدی سود خالص شرکت هامون  در سال 1402 نسبت به سال مالی1401 همچنین  براورد و پیش بینی بودجه سال 1403 مبنی بررشد 39 درصدی سود شرکت هاموکم  با آغاز بهره برداری از این افزایش ظرفیت   یادآور شد: این افزایش ظرفیت تولید به معنای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و بهبود شرایط اقتصادی در منطقه می‌باشد و شرکت سرچشمه هامون همواره به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای جامعه و سهامداران خود بوده و این گام مهم نیز در این راستا برداشته شده است.

پورافغان افزود با نگاه به آینده، مصمم به ادامه مسیر توسعه و پیشرفت هلدینگ  هستیم تا با توجه به طرح های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بتوانیم گام به گام در این مسیر حرکت نموده و نیازهای آتی را به بهترین‌ شکل ممکن برطرف نمائیم و شاهد رشد پایدار هلدینگ و شرکت های زیر مجموعه باشیم.

وی یاداور شد شرکت دانش بنیان تولیدی شیمیایی و معدنی سرچشمه هامون (هاموکم) به منظور رفع بخشی از نیاز کشور به سدیم سولفید وبا هدف کاربری در معادن مس و روی ، رنگسازی ، نساجی ،کاغذ سازی ، چرم سازی و سایر صنایع کشور تاسیس گردید و در سال ۱۳۹۷ بهربرداری از آن آغاز شد این شرکت با بهره گیری از مدرنترین تجهیزات و بکار گیری آخرین فناوری در تولید و به پشتوانه کارکنان کار آمد و متخصص قادر است در حال حاضر حدود 54 هزار تن سدیم سولفید را با بهترین کیفیت به بازار عرضه نماید و در تامین نیاز های کشور و همچنین در عرصه صادرات گام های بلند تری بردارد.

پورافغان در پایان ضمن اشاره به چشم انداز آینده صنعت مس در منطقه اظهار داشت : این شرکت دانش بنیان در جهت رعایت و رفع انتظارات مشتری و با هدف حفظ محیط زیست برای نسل های آینده و نیز ارتقا سطح سلامت و رفاه کارکنان  به عنوان بزرگ ترین سرمایه شرکت و بازوی اجرایی مدیریت ، گواهی استاندارد های iso45001 و iso14001 و  iso9001 را دریافت نموده است .

لازم به ذکر است مراسم افتتاح این طرح در تاریخ دهم مرداد ماه و با حضور جمعی از معاونین و مدیران مجتمع مس سرچشمه و شرکت صنایع مس افق کرمان برگزار شد.

 

منبع: بورس24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *